Brf Söderåsen i Lerum

KundJutabo Bostadsutvecklaren AB
UppdragLanserings- och säljkampanj för bostadsrättslägenheter

Brf Söderåsen i Lerum

Utmaning
Jutabo bad oss ta fram en säljkampanj för Brf Söderåsen, ett bostadsprojekt med 58 bostadsrätter i olika storlekar och prisklasser i södra Lerum. Läget är en viktig faktor i all bostadsförsäljning och den här tomten hade flera fördelar. Det höga läget gav utsikt över samhället och sjön Aspen även från de lägre våningarna. Andra positiva faktorer var gångavstånd till Lerums centrum, nära till tåg- och bussförbindelser, shopping och service i närområdet och skog och insjö runt hörnet. Målgruppen var bred: både villalämnare från närområdet, barnfamiljer och förstagångsköpare, vilket ställde krav på både kanalval och budskapsutformning.

Vår lösning
Huvudbudskapet blev: Lerums bästa läge. För ditt nya läge. Vi gick alltså att på offensiven med lägets fördelar och budskapet ringade också in den breda målgruppen och det varierade lägenhetsutbudet: i Brf Söderåsen finns rätt bostad för ditt nya liv. Huvudbild blev en visualisering inifrån en av de högst belägna lägenheterna med vid utsikt genom panoramafönster. Stödargument var den ombonade gården och odlingsmöjligheter via projektets växthus och odlingslotter. Vi tog fram en projektwebb och ett tryckt prospekt. Ett par extra stora och påkostade lägenheter fick eget exklusivt säljstödsmaterial. Huvudsakligt annonsmedium var sociala medier, vilket lät oss segmentera målgruppen och välja argument och bilder därefter. Vi gjorde också kampanjskyltar nära och på byggplatsen, radioreklam och printannonser i lokalpress. PR-insatser gjordes bl a kring växthus och odlingslotter, som anläggs i samarbete med det kommunala projektet Växtrum i Lerum.

Resultat
Intresset för Brf Söderåsen var stort direkt från kampanjstart, och det tog bara några veckor att sälja tillräckligt många bostadsrätterna för att bygget skulle kunna påbörjas. I slutet av november 2020 var det byggstart och Brf Söderåsen blir inflyttningsklart under hösten 2022.